Aktuality

Vyplatí se při prodeji exkluzivita?

Vyplatí se při prodeji exkluzivita?

Prodáváte nemovitost? Pak jistě také řešíte, jakým způsobem prodat co nejlépe. Prodávat sám a ušetřit peníze za provizi?  Prodávat neexklusivně a nebo tzv. "výhradně" a vsadit na jednoho koně?

Všude se mluví o tom, že realitní trh je přesycen realitními makléři.  Na druhou stranu je pravdou, že dnes už je poměrně jednoduché si na internetu o komkoliv cokoliv zjistit, stejně tak jako o kvalitě jeho práce. Když teď opomeneme variantu prodeje bez účasti realitní kanceláře, pojďme najít několik důvodů, proč vsadit na jednoho realitního makléře.

V případě oslovení vícero realitních kanceláří nabude člověk dojmu, že to obsáhne vyšší spektrum zájemců na více inzertních serverech. Neobsáhne. Vesměs dnes už všechny větší realitní kanceláře inzerují na stejných nejvíce navštěvovaných serverech.

Stejně tak by si jeden myslel, že více nabídek je rovno vyšší prodejní ceně, protože se kupující budou předhánět. Nebudou. Pokud je cena nastavena optimálně a ne příliš nízko, vůle kupujících zvyšovat cenu je prakticky nulová. Naopak, skoro vždy se budou snažit hledat důvody, proč cenu snížit. A stejně tak budou konat i makléři, protože se budou snažit, aby to byli právě oni z těch 5, kteří to prodají.

Více makléřů = lepší prezentace.  Nerovná. Ne nadarmo se říká, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jeden makléř uvede cenu včetně provize, druhý bez provize, jeden od pozemku odečte zastavěnou plochu, druhý to odečítat nebude.  Každý makléř na prohlídce použije svůj výklad, podá své informace. Ztratíte přehled o poptávce, nedostane se k vám kompletní zpětná vazba.

Více makléřů znamená více lidí, kteří budou za vás prodávat a někdo dříve či později prodá. Ani tohle pravidlo moc nefunguje. Makléř, který se bude předhánět s jinými, nebude vašemu prodeji věnovat 100% své energie a nástrojů pro úspěšný prodej. V případě prodeje nemovitosti dalšími makléři statisticky klesá každému z nich šance, že to bude právě on, kdo prodá. A s tím jak klesá šance na úspěch klesá i vůle makléřů investovat svůj čas a peníze do prodeje vaší nemovitosti.

Na podmínky nevýhradního prodeje přistoupí pouze makléř, který je ochotný pracovat nevýhradně.  Proč pracuje nevýhradně? Necení si sám sebe? Nemá sám v sebe důvěru na exklusivní zastoupení? Jeho klienti v něj nemají důvěru? Je rád za cokoliv, co se mu do portfolia dostane?  Kdo ví... Nicméně je jisté, že makléř, který si je vědom svých služeb pro klienta, svých profesních hodnot, si svou práci nechá zaplatit za jasných, předem daných podmínek. Pro obchod a klienta udělá maximum na profesionální úrovni.

Nejdůležitější je, jakým způsobem se nemovitost k prodeji poprvé na trh dostane. To, jakým způsobem si jí potencionální kupující zapamatují. První dojem máte možnost udělat jen jednou. Nedopusťte, aby se z vašeho domu, či bytu, stal tzv. realitní ležák, zdánlivě jednoduše prodejná nemovitost, která se stala neprodejnou díky své prezentaci.

Článek čerpá z: www.chytry-web-maklere.cz